• Mindfulness

    „NEMÔŽEŠ ZASTAVIŤ VLNY, ALE MÔŽEŠ SA NAUČIŤ SURFOVAŤ.“

                                    
    (Jon Kabat-Zinn)

Osemtýždňový program MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction)

Kurzy na znižovanie stresu pomocou všímavosti. Ako kvalifikovaná lektorka MBSR vám ponúkam vedecky podložený sekulárny program MBSR na znižovanie stresu pomocou Mindfulness – všímavosti na zlepšenie fyzickej i psychickej pohody a odolnosti. Mindfulness pomáha lepšie zvládať stres, zdravotné problémy, vzťahy a emócie.
Viac o mindfulness

„Medzi podnetom a reakciou je priestor. V tomto priestore je naša sloboda a sila zvoliť si, ako zareagujeme.“ (Viktor Frankl)

Čo sa naučíte

  • Vrátiť sa k pozoruhodnej vlastnosti všímavosti (Mindfulness), ktorú máme prirodzene danú, avšak dlhodobým životom v strese a v režime autopilota ju strácame
  • Trénovať svoju myseľ
  • Dostať sa do prítomného okamihu, vniesť do života viac pokoja, sústredenosti a bdelosti
  • Lepšie porozumieť tomu, čo sa deje v našej mysli, tele a emóciách
  • Pomocou cvičení Mindfulness budeme kultivovať vďačnosť, trpezlivosť, prijatie, láskavosť, súcit, ale aj humor, harmóniu a veľkorysosť

Čo zažijete

  • Mindfulness si zažijete vo forme jemných fyzických a psychických cvičení, ktoré prinášajú stíšenie a lepšie ovládanie sa
  • Objavíte pocity v tele, dych, zmysly, spojíte sa so svojím ja
  • Lepšie porozumiete vlastnej mysli
  • Pochopíte, čo je vo vašom živote naozaj dôležité
  • Svoje pocity a vnemy počas cvičení môžete zdieľať so skupinou, alebo ak vám to nevyhovuje, môžete program absolvovať aj individuálne

Obsah programu - témy

  • 1. týždeň Základy všímavosti
  • 2. týždeň Vnímanie sveta
  • 3. týždeň Telo a dych, všímavý pohyb
  • 4. týždeň Všímavosť a stres
  • 5. týždeň Všímavé zaobchádzanie so stresujúcimi myšlienkami a pocitmi
  • 6. týždeň Všímavosť v komunikácii a medziľudských vzťahoch
  • 7. týždeň Všímavosť a súcit
  • 8. týždeň Všímavosť v každodennom živote

Komu je program určený

  • Všetkým, ktorí vedú ľudí a pracujú s ľuďmi, najmä v tzv. pomáhajúcich profesiách (učitelia, personalisti, lekári, sestry, sociálni pracovníci...)
  • Všetkým, ktorí majú exponované a náročné povolanie alebo situácie, v ktorých sú vystavení stresu a napätiu
  • Všetkým, ktorí bojujú so stresom a úzkosťami
  • Všetkým, ktorí chcú lepšie pochopiť sami seba a naučiť sa zvládať výzvy náročného života pomocou vlastných zdrojov

Kurz je vhodný pre začiatočníkov i pokročilých. Početné vedecké štúdie dlhodobo poukazujú na to, že absolvovanie programu MBSR vedie k zlepšeniu fyzickej i psychickej pohody a odolnosti.

Ako program prebieha

Program trvá osem týždňov, každý týždeň je jedno stretnutie v trvaní 2 – 2,5 hod., zvyčajne v podvečerných hodinách. Po 6. týždni sa koná tiché ústranie (retreat), zvyčajne v sobotu alebo v nedeľu.

Každý účastník dostane viac ako 90 stranový manuál a nahrávky vedených Mindfulness meditácií v slovenskom jazyku. Program je vedecky podložený, nie je viazaný na žiadne náboženstvo, ezoteriku a pod.

MIESTO: Košice alebo kdekoľvek, kde máte dobré pripojenie na internet (online cez aplikáciu ZOOM)

VIAC O LEKTORKE A INFORMÁCIE O MINDFULNESS AJ NA:

POĎ OCHUTNAŤ MINDFULNESS

AKTUÁLNE Kurzy

Prínosy Mindfulness

Reguluje emócie
Zlepšuje produktivitu
Potláča úzkosti
Zlepšuje imunitu
Posilňuje sebadôveru
Posilňuje psychiku
Znižuje reaktivitu
Posilňuje kreativitu
Prináša energiu a radosť
Kultivuje (seba) láskavosť
Zlepšuje koncentráciu
Znižuje stres
Kultivuje súcit
Pôsobí na sebakontrolu
Zlepšuje vzťahy

Referencie

„Mindfulness som nepoznala, na kurz som išla zo zvedavosti, ale aj kvôli problémom s úzkosťami. Objavila som tu fantastické cvičenia, ktoré mi dodnes pomáhajú dostať sa do prítomného okamihu, upokojiť sa behom niekoľkých minút, čo som dovtedy sama nedokázala a riešila to pomocou liekov. Dnes si už neviem predstaviť, že by som savzdala týchto cvičení a som vďačná aj za pochopenie toho, ako funguje moja myseľ, teraz už všímavá myseľ.“

Diana K., aktuálne mama malých detí

„Až na kurze Mindfulness som zistil, aké skreslené boli moje informácie o všímavosti aj o meditovaní. Prekvapili ma veľmi zaujímavé informácie o tom, ako funguje mozog, ale hlavne cvičenia, tréning mysle a tiež veci, ktoré som si uvedomil a zistil sám o sebe. Viem sa lepšie koncentrovať a rozoznať, čo sa mi práve deje, čo som predtým úplne ignoroval. Chcel by som aj ďalej praktikovať Mindfulness, tiež chodiť na retreaty, veľmi mi to v živote pomáha. Kurz som odporučil mnohým známym, vlastne, myslím si, že to v dnešnej hektickej dobe potrebujeme všetci.“

Igor H., IT technik